تهران - خیابان صابونچی - نبش خرمشهر - پلاک 109 - واحد ۱

فاکتور

فاکتور فروش، یکی از رایج ترین سندهای عادی است که در معاملات از آن استفاده می شود. این سند عادی را فروشنده به خریدار ارائه می کند. فروشنده سعی می کند در قبال محصولی که به خریدار ارائه کرده است، اطمینان دهد و خرید آن را تایید کند. صدور فاکتور به معنی تایید خرید از فروشنده است. قانون فاکتور فروش به چند بخش تقسیم می شود. برای اینکه به فروشنده اعتماد کنید، باید با این قوانین آشنایی داشته باشید. در این مطلب از مجموعه حقوقی عدل دانو، قصد داریم در خصوص قانون فاکتور فروش با شما صحبت کنیم. در صورت نیاز و یا ایجاد هر پرسشی، وکیل دعاوی مربوط به فاکتور فروش مجموعه حقوقی عدل دانو در خدمت شماست و وکیل وصول مطالبات تا پایان مسیر کنارتان خواهد بود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قانون فاکتور فروش

فاکتور فروش چیست؟

فاکتور فروش، سندی است برای اثبات انجام شدن معامله بین خریدار و فروشنده. فاکتورها سندهای عادی هستند و از اعتبار کمتری نسبت به سندهای رسمی برخوردارند اما بدین معنی نیست که نتوان برای اثبات حق از آن ها استفاده کرد. در نتیجه می توانند به عنوان مدرک انجام معامله به دادگاه ارائه شوند و دادگاه پس از احراز صوری نبودن آن ها در جریان رسیدگی این سند را نیز مورد توجه قرار می دهد. در این سند، فهرستی از اقلام خریداری شده و قیمت آن ها نوشته شده است. شما با در دست داشتن این فاکتور می توانید اطمینان لازم نسبت به فروشنده را به دست آورید. این سند زمانی دارای اعتبار است که قانون فاکتور فروش در آن رعایت شده باشد. این فاکتور، می تواند به صورت دستنویس یا تایپی صادر شود.

فاکتور فروش چیست؟

شناخت قانون فاکتور فروش

به طور کل، در هر سندی برای ایجاد اعتبار باید چند مورد قانونی رعایت شود و فاکتور فروش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه قصد داریم این موارد را به صورت جداگانه بیان کنیم.

شناخت قانون فاکتور فروش

اول :درج تاریخ

 دوم : درج کامل مشخصات دقیق کالا یا خدمات و شماره سریال

شماره سریال، نشانه خوبی برای اعتبار بخشیدن به فاکتور است. دنباله دار بودن شماره سریال فاکتور ها از نظر ممیز مالیاتی نیز بسیار مهم است. وجود شماره سریال در فاکتور سبب انطباق برگه های مختلف فاکتور با یکدیگر می شود. اگر فاکتوری را مشاهده کردید که فاقد شماره سریال بود، بهتر است از گرفتن آن امتناع کنید.

علاوه بر توجه به وجود شماره سریال، باید توجه کنید که آیا مشخصات دقیقی از کالا یا خدمات ارائه شده وجود دارد یا خیر؟ اگر کالایی خاص، خریداری کرده اید که پیچیدگی خاصی دارد، بهتر است توضیحات آن را نیز در فاکتور اضافه کنید. مطابق قانون، برای هر محصول باید فاکتور خاص تهیه شود. درج اطلاعات دقیق تر و کامل تر از مشخصات کالا، تا حدودی می تواند اعتبار آن را بالا ببرد. پس بهتر است تا جایی که می توانید ویژگی ها و مشخصات کالا را در فاکتور بنویسید.

سوم : درج مشخصات فروشنده و خریدار

هر چه میزان اطلاعات وارد شده از دو شخص فروشنده و خریدار در این زمینه کامل تر باشد، احتمال ایجاد دعاوی فاکتور فروش کمتر خواهد بود. امروزه تعداد دعاوی مربوط به فاکتور فروش بسیار بالا رفته است اما شما می توانید با رعایت نکات گفته شده و آنچه در ادامه می آید از درصد احتمال ایجاد این دعاوی بکاهید. منظور از اطلاعات بالا، اطلاعات شناسنامه ای دو طرف است. هر دو طرف باید شماره ملی، نام شخص حقیقی یا حقوقی، شماره ثبت، شماره اقتصادی، شماره شناسنامه، کد پستی و شماره تلفن خود را در فاکتور بنویسند. فراموش نکنید که شما با انجام دقیق این کار می توانید از وقوع دعاوی فاکتور فروش جلوگیری کنید.

چهارم : درج قیمت و مهر و امضا

درج قیمت در فاکتور فروش طبق یک واحد مشخص برای هر محصول و در انتها یک قیمت کلی است. در حاشیه درج قیمت باید نوع پرداخت نیز مشخص شود. اگر پرداخت به صورت نقدی صورت گیرد، تنها مشخص شدن قیمت هر محصول و جمع کل آن کافی است. در بعضی از مواقع ممکن است پرداخت به صورت اقساطی در فاکتور فروش آمده باشد. قانون فاکتور فروش در این مواقع از شما می خواهد، توضیحات تکمیلی در خصوص چگونگی اقساط را در فاکتور بیاورید.

اگر پرداخت به صورت اقساطی انجام شود، زمان بندی و شیوه پرداخت باید به صورت دقیق مشخص باشد. به علاوه، فاکتور بدون مهر و امضا رسمیت ندارد. این مهر و امضای خریدار و فروشنده است که به فاکتور اعتبار می دهد؛ پس وجود آن الزامی است. وجود مهر و امضا در فاکتور نشانگر حضور هر دو طرف در زمان معامله است.

چهارم درج قیمت و مهر و امضا

دعاوی فاکتور فروش

دلایل زیادی برای تشکیل دعاوی فاکتور فروش وجود دارد. عدم رعایت قوانین فاکتور فروش، باعث به وجود آمدن مشکل و طرح شکایت های گوناگون می شود. در بالا چند مورد از مهم ترین مواردی که باید در تنظیم فاکتورها رعایت شوند را بیان کردیم. اکثریت دعاوی مربوط به فاکتور فروش به خاطر عدم رعایت همین موارد است. اما ممکن است به دلایل گوناگون دیگری نیز طرح شکایت های کوچک و بزرگ در دادگاه، در این زمینه به وجود آید. همچنین ادعاهایی در خصوص دعاوی فاکتور فروش مطرح شده است که آشنایی با یکی از آن ها خالی از لطف نیست.

خریدار در دادگاه حاضر می شود و ادعا می کند که کالای خریداری شده با کالایی که در فاکتور وجود دارد، مطابقت ندارد. خریدار ممکن است کارایی کالای تحویل گرفته را نیز زیر سوال ببرد و معتقد باشد که کالای دریافت شده کارایی های ذکر شده در فاکتور را ندارد. قانون فاکتور فروش در این باره درخواست ارائه فاکتور را می کند زیرا اثبات ادعای مطرح شده تنها با ارائه فاکتور میسر است. این در حالی است که فروشنده کالا را به خریدار فروخته است و بعدها شاید اقدام به ارائه فاکتور کند یا نکند.

بهترین راه رهایی از دعاوی فاکتور فروش

از آن جایی که اغلب خریدهای امروز به صورت غیر حضوری است، شرایط اخذ دقیق فاکتور با مشخصات کامل وجود ندارد. به نظر شما بهترین راه رهایی از درگیری های حقوقی در این زمان چیست؟ برای اینکه خریدهای غیر حضوری خود را تا حدودی به شرایط قانون فاکتور فروش نزدیک کنید، بهتر است قید خرید تلفنی یا خرید از شبکه های اجتماعی را بزنید.  اگر قصد خرید غیر حضوری را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از وبسایت های رسمی و معتبر است.

در وبسایت های معتبر، تاییدیه ای بر روی فاکتور اینترنتی ثبت می شود که همان کارایی فاکتورهای فروش را دارد. استفاده از این شیوه خرید می تواند درب های ایجاد دعاوی مربوط به قانون فاکتور فروش را تا حدودی ببندد. با انجام یک تغییر کوچک در خرید می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی هر آنچه را که دوست دارید خریداری کنید. تاییدیه ای که بر فروش اینترنتی توسط وب سایت های معتبر ارائه می شود، حکم همان مهر و امضای فروشنده را دارد.

فاکتور صوری چیست؟

برخی از صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی از فاکتورهای صوری استفاده می کنند. دلیل آن ها چیزی به جز فرار از مالیات نیست. لازم است بدانید تهیه و استفاده از فاکتورهای صوری کاملا غیر قانونی است. هر آنچه که در قانون فاکتور فروش، به عنوان فاکتور معتبر وجود داشت را نمی توانید در فاکتور فروش صوری بیابید. بد نیست بدانید، سازمان امور مالیاتی چگونه می تواند صوری یا اصل بودن فاکتور فروش را تشخیص دهد.

آن ها می توانند با کنترل مستندات حمل و نقل، بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده، بررسی مستندات پرداختی مانند فیش واریزی و فیش بانکی، بررسی کردن کد اقتصادی فروشنده و شناسه ملی او، صوری و جعلی بودن فاکتور را تشخیص دهند. در این زمان شما می توانید با کمک وکیل دعاوی فاکتور فروش، با طرح شکایت، حق خود را پس بگیرید. البته خوب است قبل از گرفتار شدن به این امور ، اطلاعات کافی در مورد قانون فاکتور فروش را داشته باشید.

فاکتور صوری چیست؟

وکیل دعاوی فاکتور فروش

حال که با قانون فاکتور فروش و اهمیت آن در معاملات آشنا شدید، وقت آن است تا با وکیل دعاوی فاکتور فروش نیز آشنا شوید.  همانطور که گفتیم ممکن است به دلایل گوناگون این دعاوی فاکتور فروش در دادگاه تشکیل شود. با ارائه شکایت های مختلف و نقض قانون فاکتور فروش، پرونده ای در دادگاه شکل خواهد گرفت. به نظر شما چه کسی می تواند در این پرونده پیروز شود؟

قطعا پیروزی در دادگاه و این پرونده با شخصی است که تسلط کافی را بر قانون فاکتور فروش دارد. هر چه اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد، شانستان برای پیروزی بالاتر خواهد بود. البته در این زمان وجود یک وکیل، می تواند حلال مشکلات باشد. درخواست کمک از یک وکیل ماهر بهترین تصمیم ممکن است. وکیل با تسلطی که بر قانون فاکتور فروش دارد می تواند شما را راهنمایی کند.

قانون فاکتور فروش، مجموعه حقوقی عدل دانو

در این مطلب با فاکتور فروش و اهمیت آن در معاملات آشنا شدید.  آشنایی با قانون فاکتور فروش می تواند شما را برای خریدی مطمئن تر آماده کند.  به همین دلیل کارشناسان ما کامل ترین توضیحات را از کلیات تا جزئیات قانون فاکتور فروش در اختیارتان قرار دادند. با در نظر گرفتن قانون فاکتور فروش دیگر به مشکل نخواهید خورد. اما گاهی ممکن است به هر دلیلی دعاوی فاکتور فروش گریبان گیر شما نیز بشود. دانستید که یک وکیل دعاوی فاکتور فروش می تواند در پرونده تاثیر گذار باشد؛ اما چگونه بهترین وکیل را در این زمینه بیابیم؟

مشاوره

شما می توانید از وکلای گروه حقوقی عدل دانو، برای بررسی پرونده های دعاوی فاکتور فروش استفاده کنید. بهترین وکلای کشور در مجموعه حقوقی عدل دانو فعالیت می کنند و می توانند با بررسی و مطالعه پرونده شما و جمع آوری مستندات لازم، روند پرونده را به سوی پیروزی شما تغییر دهند. با مشاوره حقوقی گرفتن  از وکلای گروه حقوقی عدل دانو، دیگر لازم نیست نگران مشکلات به وجود آمده در این زمینه باشید؛ چرا که مجموعه حقوقی عدل دانو، بهترین و با تجربه ترین وکلا را با سابقه پیروزی پرونده های متعدد در این زمینه در اختیار دارد. وکلای گروه حقوقی عدل دانو، تسلط بالایی در قانون فاکتور فروش دارند و به همین دلیل بهترین راهنما برای شما خواهند بود.

2/5 - (2 امتیاز)
سوال یا دیدگاهتان را مطرح کنید

اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد و صرفا جهت اطلاع رسانی‌های بعدی است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.