تهران - خیابان صابونچی - نبش خرمشهر - پلاک 109 - واحد ۱

وکیل وصول مطالبات

امروزه پرونده‌های مالی نسبت به گذشته بیشتر شده است و پرونده‌هایی مانند دعاوی سفته و چک و قبوض انبار و غیره و همچنین فاکتورهای فروش همگی نشان دهنده این هستند که تا چه میزان مسائل مالی پیچیده شده است. وکیل وصول مطالبات می‌تواند به شما کمک کند تا تمامی امور مالی خود را به شکل کاملا قانونی و با دقت بالایی به انجام برسانید. این وکیل، با اعلام وکالت خود، می‌تواند تمامی مراحل حقوقی شما را انجام دهد و شما را به تمام حقوق خود برساند. در این مطلب از گروه حقوقی عدل دانو، به وظایف وکیل وصول مطالبات و نکات مهمی که در این باره مطرح است خواهیم پرداخت. اگر شما هم مایل هستید تا با نکات مختلف، پیرامون وکیل وصول مطالبات و همچنین مشاوره وصول مطالبات آشنا شوید، این مطلب از گروه خدمات حقوقی را تا انتها مطالعه فرمایید.

وکیل وصول مطالبات

چرایی استخدام وکیل وصول مطالبات

ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر خودمان آگاهی کافی نسبت به مسائل حقوقی به دست بیاوریم آیا باز هم لزومی دارد تا از وکیل وصول مطالبات استفاده کنیم؟ پاسخ این است که مسائل حقوقی مطرح شده در این حوزه به قدری پیچیده هستند که یک انسان عادی بدون آن که دروس حقوقی را پشت سر گذاشته باشد، توانایی این را ندارد تا به تمام تبصره‌ها و قوانین حقوقی اشراف کامل داشته باشد.

اغلب مردم عادی، نسبت به موضوعاتی که در وصول مطالبات وجود دارد بی اطلاع هستند. عدم آگاهی از اسناد تجاری یا عدم توجه به مواعد چک برای شکایت کیفری، می‌تواند این اشخاص را در دردسرهای بزرگی بیندازد. شخص طلبکار، بدون داشتن آگاهی ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را برای خود به وجود بیاورد. چرایی استخدام وکیل وصول مطالبات نیز به همین دلیل است. استفاده از مشاوره وصول مطالبات در این زمان‌ها است که در طی کردن مسیر موفقیت پرونده به شما کمک می‌کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا مطالبات مالی خود را از طریق یک وکیل کار آزموده و با تجربه طلب کنید تا تمامی امور شما با دقت و صحت بالایی انجام پذیرد.

 مزایای استفاده از وکیل وصول مطالبات

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از وکیل وصول مطالبات، این است که دیگر نیازی نیست در جلسات مختلف دادگاه و اماکن مختلف دیگر حضور پیدا کنیم؛ زیرا وکیل از جانب شما می‌تواند تمامی امور حقوقی مربوط به شما را انجام دهد. استفاده از وکیل وصول مطالبات با تجربه و کارآمد، نه ‌تنها برای موکل هزینه نیست، بلکه با در نظر گرفتن خطرها و آسیب‌های احتمالی در بین راه احقاق حق از طریق دادگاه و محاکمه قضایی، نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می‌شود.

علاوه بر این، وکیل از جانب شما وکالت دارد تا نسبت به دریافت طلب‌های شما اقدام کند و تمام آن‌ها را به حساب شما واریز نماید. همچنین، وکیل می‌تواند بدهکارهایی را که مبالغ خود را پرداخت نمی‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار دهد. بنابراین، همان طور که مشخص است، این وکیل اختیارات بسیاری را می‌تواند داشته باشد و تمامی امور حقوقی و مالی شما را انجام دهد.

مزایای استفاده از وکیل وصول مطالبات

وکیل وصول مطالبات چه کسی است؟

امروزه کسبه بازاری و افرادی که مبلغ بالایی را از طریق حساب‌های بانکی منتقل می‌کنند، از دسته چک‌های بانکی استفاده می‌کنند. اما بسیاری نیز، پیش می‌آید که فرد بدون آن که مال کافی داشته باشد از چک‌‌های خود استفاده می‌کند که اصطلاحا گفته می‌شود که چک بی محل کشیده شده است. وکیل وصول مطالبات، کسی است که ضمانت می‌کند تا به تمامی حقوق قانونی خود برسید، بدون آن که کم ترین حقی از شما ضایع شود.

کسی که دارنده چک می‌باشد، می‌تواند به روش‌های مختلفی نسبت به وصول مطالبه چک خود اقدام نماید. مطالبه چک از طریق شکایت حقوقی و شکایت کیفری و همچنین مطالبه وصول چک از طریق مراجع ثبتی، روش‌های مختلف وصول چک می‌باشد که یک وکیل وصول مطالبات مالی، می‌تواند تمامی آن‌ها را برای شما به انجام برساند. در ادامه، به یکی از پر کاربرد ترین بحث‌های حقوقی خواهیم پرداخت که آگاهی از تبصره‌های آن، می‌تواند دست شما را برای انجام و اقدامات مطالبات باز کند. پس تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.

وظایف وکیل وصول مطالبات

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در خصوص وکیل وصول مطالبات بشناسید، آشنایی با وظایف وکیل است. در اصل باید گفت که وظایف و اختیارات وکیل وصول مطالبات، بر حسب وکالت نامه‌ای که موکل به وکیل می‌دهد مشخص می‌شود. اما بد نیست حیطه اختیارات وکیل وصول مطالبات را بشناسید. وکیل وصول مطالبات، می‌تواند در مواردی مانند خسارات قراردادی، مطالبه دیه، مطالبه وجه چک، مطالبه نفقه گذشته، مطالبه مهریه و موارد دیگر به شما کمک کند. وظیفه وکیل وصول مطالبات، ارائه راهکارهای قانونی برای دستیابی مال باخته به اموال خود است. شما باید وکیلی را بیابید که در دادگاه، برای دریافت حق و حقوق، از شما دفاع کند.

وظایف وکیل وصول مطالبات

مطالبه حقوقی چک

مطالبه چک از طریق شکایت حقوقی، رایج‌ ترین راه است که می‌توانید به وسیله آن مطالبه خود را دریافت نمایید. وکیل وصول مطالبات با بیشترین پرونده‌هایی که برای دریافت طلب سر و کار دارد، پرونده‌های مطالبه حقوقی چک است. برای این کار، کافی است چک را در دست خود داشته باشید و به بانکی مراجعه کنید که چک از طریق آن صادر شده است. در این نوع شکایت حقوقی خود از دارنده دسته چک، می‌توانید مبلغ مورد نظر را از مسئولین چک درخواست نمایید. مسئولین چک، عبارتند از کسی که چک را نوشته است و همچنین کسانی که چک را پشت نویسی کرده  و یا ضامن پرداخت آن بوده‌اند. صادر کننده چک، کسی است که دسته چک متعلق به او می‌باشد و ضامن، کسی است که پرداخت آن چک را ضمانت کرده است.

برای آن که شکایت حقوقی خود از پردازنده چک را مطرح نمایید، می‌توانید با در اختیار داشتن چک به دادگاه مراجعه نموده و دادخواست خود را پر نمایید. در این باره چند نکته لازم است، که آگاهی از آن‌ها می تواند امور شما را با سرعت بیشتری به انجام برساند. اولین نکته، این است که طی 15 یا 45 روز ( اگر بانک در شهر دیگری باشد ) از تاریخی که چک صادر شده است، برای دریافت گواهی عدم پرداخت اقدام نمایید و همچنین یک سال بعد از این که این گواهی عدم پرداخت صادر شد، شما می‌توانید دعوای خود را علیه صادر کننده، پشت نویس چک و یا ضامن آن اقامه نمایید. در این گونه موارد، دادگاهی می‌تواند موضوع مورد نظر را بررسی نماید که بانک صدور دسته چک در حوزه آن قرار می‌گیرد.

مطابق ماده 13 اصلاحی قانون صدور چک در موارد زیر نمی‌توان شکایت کیفری انجام داد :

  •       در صورتی که صادر کننده چک ثابت کند که چک سفید امضاء داده شده است.
  •       اگر در متن چک پرداخت وجه چک مشروط به وقوع شرطی شده باشد.
  •       چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی باشد.
  •       اگر ثابت شود که چک بدون تاریخ صادر شده یا تاریخ واقعی صدور آن زود تر از تاریخ متن چک باشد.

مطالبه حقوقی چک

شکایت کیفری از چک

نحوه دیگری که می‌توان از طریق آن شکایت خود را علیه صاحب چک مطرح نمایید، شکایت کیفری از چک می‌باشد. برای اجرای این نوع شکایت، باید چندین زمان مختلف را رعایت کنید و فقط در طی آن زمان توانایی این را دارید که شکایت خود را مطرح نمایید. بنابراین طی مدت قانونی از زمانی که سر رسید پرداخت چک می‌رسد، باید نسبت به دریافت گواهی عدم پرداخت اقدام نمایید و سپس تا حدود 6 ماه می‌توانید شکایت کیفری خود را مطرح کنید.

مشاوره وصول مطالبات، به شما کمک خواهد کرد تا به پاسخ تمامی سوالات پیرامون چک و سفته و دیگر مسائل حقوقی برسید. کافی است با یک مشاور مجرب صحبت کنید تا جدید ترین تبصره‌های حقوقی را بداند و شما را نسبت به مسائل حقوقی که با آن درگیر هستید آگاه کند. وکیل وصول مطالبات گروه حقوقی عدل دانو، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.. در ادامه به یکی دیگر از روش‌های مطالبه چک خواهیم پرداخت.

شکایت کیفری از چک

مطالبه چک از طریق ثبت

مورد آخر از روش ‌های مطالبه چک، این است که به اجرای ثبت مراجعه نمایید. در این روش، کسی که چک را دارا می‌باشد، با در اختیار داشتن اصل چک و همچنین در اختیار داشتن گواهی عدم پرداخت به اداره ثبت مراجعه می‌کند. ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می‌توان به هر اداره ثبتی مراجعه کرد؟ در پاسخ می‌گوییم که این اداره ثبت باید در محلی قرار داشته باشد که گواهی عدم پرداخت در آن جا صادر شده است. یک وکیل وصول مطالبات، می‌تواند تمامی امور مالی شما در این حوزه را با دقت بالایی به انجام برساند.

لازم به ذکر است که در این نوع از مطالبه چک، فقط قادر خواهید بود که علیه صادر کننده تقاضای صدور اجرائیه کنید. بنابراین، اگر یک چک دارای ضامن و یا پشت ‌نویس باشد، در این گونه از مطالبه چک نمی‌توانید علیه آن‌ها اجرائیه صادر نمایید. نکته دیگری که در این گونه از مطالبه چک مطرح است، زمان انجام آن می‌باشد. لازم به ذکر است که این گونه درخواست مطالبه چک زمان خاصی ندارد، اما لازم است که این چک تحویل به واحد رسیدگی کننده در اداره ثبت شود تا مراحل قانونی آن طی شود. استفاده از مشاوره وصول مطالبات، به شما کمک می‌کند تا تمامی امور حقوقی خود را با سرعت بیشتری به انجام برسانید و در مواردی که حجم و پیچیدگی کار بالا است، دقت کار مالی شما بالا باقی بماند.

مطالبه چک از طریق ثبت

سفته و وصول مطالبات آن

سفته نیز مانند چک، سند مالی به حساب می‌آید. بنابراین، کسی که سفته را امضا می‌کند، در واقع تعهد می‌کند که مبلغی مشخص را در زمانی خاص به شکل عندالمطالبه یا در زمان مشخص در وجه کسی پرداخت نماید. این شخص، می‌تواند حامل سفته و یا شخص خاصی باشد که نام او در سفته ذکر می‌شود. در سفته، تمامی این موارد به شکل دقیق باید ذکر گردد. حضور یک وکیل وصول مطالبات، می‌تواند امور مالی شما را تسریع کند.

لازم به ذکر است که اگر زمان سر رسید سفته فرا رسید و فرد از پرداخت آن سر باز زد می‌توان ظرف مدت 10 روز نسبت به اعلام این مسئله به مراجع قضایی اقدام نمود. در ادامه نیز یک سال فرصت دارید تا دعاوی حقوقی خود را مطرح نمایید.

بهترین وکیل وصول مطالبات

حال که با اهمیت وکیل وصول مطالبات آشنا شدید و دانستید وجود یک وکیل می‌تواند به چه صورت در پرونده شما تاثیر گذار باشد، وقت آن است تا به دنبال بهترین وکیل وصول مطالبات باشید. مشاوره وصول مطالبات را می‌توانید از گروه حقوقی عدل دانو بخواهید. وکلایی که در گروه حقوقی عدل دانو مشغول به فعالیت هستند، حاضرند جلسات مشاوره وصول مطالبات را برای شما تنظیم کنند تا در آن‌ها پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید.

در صورتی که نیاز به وکیل وصول مطالبات در پرونده خود پیدا کردید، می‌توانید روی کمک وکلای مجموعه حقوقی عدل دانو حساب باز کنید. وکلای ما با تسلط بالایی که بر قوانین دارند، می‌توانند بهترین راهنما برای شما باشند. استفاده از وکیل وصول مطالبات گروه حقوقی عدل دانو، به شما کمک می‌کند تا در دادگاه برای دفاع از حق خود موفق تر ظاهر شوید و در نهایت به حق خود برسید.

نتیجه گیری

در این مقاله، به موضوع مطالبات مالی و وکیلی که می‌تواند این امور را به انجام برساند اشاره کردیم. یک وکیل کار آزموده می‌تواند با داشتن توان علمی، تمامی خدمات حقوقی را ارائه دهد و پیگیری دعاوی شما را به طور کامل انجام دهد. در این مقاله، به نکات مختلف حقوقی و مالی پیرامون مسئله وکیل وصول مطالبات پرداختیم و نکات متعددی را توضیح دادیم. در صورت نیاز، می‌توانید از وکلای گروه حقوقی عدل دانو که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
سوال یا دیدگاهتان را مطرح کنید

اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد و صرفا جهت اطلاع رسانی‌های بعدی است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.