تهران - خیابان صابونچی - نبش خرمشهر - پلاک 109 - واحد ۱

وکیل خلع ید و تخلیه

وکیل خلع ید، در واقع به وکلایی گفته می‌شود که در زمینه دعاوی رفع تصرف فعالیت می‌کنند. زیرا وکیل خلع ید، در این دعاوی، دارای تجارب و تخصص بسیاری می‌باشد. همین طور این وکلا می‌‌توانند راهنمای خوبی برای اقامه دعوا و طی مراحل دادرسی در پرونده شما محسوب شوند. وکیل خلع ید یا وکیل ملکی، با توجه به مهارت‌ و خلاقیت‌هایی که در این زمینه دارد، بهترین راهکارهای ممکن را به شما ارائه خواهد داد. به علاوه در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع تصرف از ملک شما اقدام خواهد کرد. در نتیجه، شما را به حق قانونی مورد نظرتان می‌رساند. دعواهای رفع تصرف از مال، متنوع می‌ باشند. همین طور این دعاوی از انواع گوناگونی برخوردار می‌باشند که در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

وکیل خلع ید

روند پیگیری دعاوی ملکی توسط وکیل

دعواهای خلع ید، تصرف عدوانی و موارد دیگر؛ اگر چه دارای شباهت‌‌هایی می‌باشند و منشا مشابه و یکسانی با هم دارند، اما تفاوت‌‌های آشکار و روشن بین آن‌ها به شکلی می‌باشد که نمی‌‌توانید این دعاوی را به جای هم اقامه کنید. چرا که امکان دارد در غیر این صورت، دعوا با صدور قرار عدم استماع مواجه بشود. به همین خاطر، جهت طرح هر گونه دعوا، بهتر می‌باشد که با یک وکیل آگاه به همه چیز و کارشناس در این زمینه مشورت کنید. وکیل خلع ید تخصصی، در مرحله اول باید به این موضوع توجه داشته باشد که موکل چه سندی از ملک را در اختیار دارد؛ باید ببیند که آیا این سند یک سند عادی است یا یک سند رسمی. سپس وکیل خلع ید مورد نظر، با توجه به این موضوع به طرح دادخواست علیه متصرف ملک اقدام خواهد کرد. هم چنین وکیل خلع ید و متخصص دعواهای ملکی، باید به این مورد توجه داشته باشد که  کسی که ملک را تصرف کرده است چه کسی می‌باشد. وکیل خلع ید ملکی، باید علاوه بر این که از نظر علمی تخصص کامل دارد، دارای سابقه‌ای درخشان در پرونده‌های مورد نظر نیز باشد.

کار خود را از چه طریقی و چگونه به یک وکیل خلع ید خوب بسپاریم؟

بهترین وکیل خلع ید برای شما کاربران، باید یک وکیل خلع ید تخصصی و منحصر به فرد باشد. برای انتخاب کردن یک وکیل خلع ید خوب، باید شرایطی نظیر موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. پرداخت کردن هزینه مشاوره اولیه
  2. رزومه و مبلغ پیشنهادی از چندین وکیل خلع ید
  3. پیشنهاد دادن متنی از چند وکیل خلع ید متخصص در کار خود
  4. امتیاز دادن دیگر کاربران به وکیل خلع ید

برای آشنایی با ویژگی‌هایی که یک وکیل خلع ید و یا تخلیه می‌تواند از داشتن آن برخوردار باشد، می‌توان به مواردی نظیر تخصص وکیل خلع ید در حوزه‌های دعاوی مالی، شناخت و آشنایی با آخرین رویه دادگاه‌ها و تمامی ادارات مربوط به ثبت و همین طور آشنایی با آخرین تغییرها در رابطه با این دعاوی اشاره کرد.

مال‌های غیر منقول چیست؟

مال غیر منقول، به مالی گفته می‌شود که نمی‌‌شود آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال داد. مال غیر منقول به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود که برای اشنایی با ان ها باید انواع ما غیر منقول را بشناسید.

ذاتی و طبیعی، در اثر عمل انسان، حکمی و تبعی انواع مال غیر منقول هستند که برای هر کدام تعاریفی وجود دارد. اموالی که به صورت ذاتی، غیر منقول  می‌باشند. نظیر زمین و مواردی که در زمین وجود دارد جزء دسته ذاتی و طبیعی قرار می گیرند. اما در اثر عمل انسان، این اموال به طور ذاتی منقول و قابل جا به جایی می‌باشند اما متصل به زمین شده‌اند و نقل و انتقال آن‌ها امکان پذیر نمی‌باشد. نظیر ابنیه، آسیایی که در بنا نصب می‌شود،‌ لوله‌‌هایی که برای جریان پیدا کردن آب و یا هدف‌های دیگر در زمین و بنای خانه نصب می‌شود. حکمی نیز اموالی می‌باشند که قانون گذار برای آن‌ها احکام اموال غیر منقول را تعیین کرده است. این اموال، می‌توانند از اموالی که به طور ذاتی منقول بوده است اما مالک آن‌ها را برای آبیاری و زراعت اختصاص داده، باشند. مثل تراکتور و موارد دیگر . اما بعضی از حقوق و منافع به تبعیت از اصل مال، غیر منقول می‌باشند که به آن ها تبعی گفته می شود.

مال های غیر منقول چیست

مال‌های منقول چیست؟

در قانون مدنی، اموال منقول به اشیایی گفته می‌شود  که بتوان آن‌ها را از محلی به محل دیگر انتقال داد و حمل و نقل آن‌ها هیچ گونه آسیبی به محل و یا خود آن‌ها وارد نکند.  مال‌هایی مانند اسباب و اثاثیه منزل، ماشین، کشتی، بخاری، کولر و دیگر مواردی که قابلیت حمل را داشته باشند. اموال منقول را می‌توانید به دو دسته تقسيم کنید؛ اموال منقول ذاتي و اموال در حكم منقول .

اموال منقول به طور ذاتی: اموال منقول ذاتی به اموالی  گفته می‌شود که قابلیت لمس و حس کردن آن‌ها و همین طور انتقال آن‌ها وجود داشته باشد. به عنوان نمونه،  یک خودکار جزء اموال منقول ذاتی به حساب می‌آید زیرا می‌‌توانید بدون آسیب رساندن آن را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید.

اموال در حکم منقول: به منافع و حقوقی که به اموال منقول مربوط می‌‌شود، اموال در حکم منقول گفته می‌شود. حقوق مرتبط با سهام‌های شرکت، مال‌الاجاره و ثمن مبیع، پول یا عوض جنسی که معامله شده است. همین طور، حقوقي كه موضوع آن وجه نقد يا اشياء منقول باشد، مثل حق وثيقه نمونه‌هایی از اموال در حکم منقول محسوب می‌شوند.

مال های منقول چیست

خلع ید به چه معناست

خلع ید به معنای دعوایی می‌باشد که مالک یک مال و یا ملک غیر منقول نظیر خانه، مغازه و زمین و آسیا علیه تصرف کننده غیر قانونی آن مال اقامه می‌کند و از دادگاه این درخواست را دارد که به روند تصرف غیر مجاز تصرف کننده پایان بدهد و ملک را از تصرف غاصب خارج کند و مال را به او باز گرداند. خلع ید به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود که هر کدام از این موارد با یک دیگر متفاوت می‌باشند .

انواع خلع ید

از انواع خلع ید می‌توان به خلع ید غاصبانه اشاره کرد. در ادامه با انواع خلع ید آشنا خواهید شد.

خلع ید غاصبانه: باید گفت که از بین این انواع خلع ید، تعداد پرونده‌های خلع ید غاصبانه از همه موارد آن بیشتر می‌باشد. در واقع تصرف کردن هر یک از افراد در ملک، باید به صورت قانونی باشد، زیرا تا زمانی که این تصرف قانونی باشد هیچ مشکلی رخ نخواهد داد. به عبارت ساده تر، باید گفت که صاحب ملک مدعی خواهد شد که ملک او در تصرف شخص دیگری به صورت غیر قانونی است. این را هم بدانید که ثابت کردن مالکیت قانونی مالک هم بسیار مهم و ضروری می‌باشد. همچنین برای به اثبات رساندن آن باید مالک دارای اسناد و مدارک ملک باشد. خواهان ملک باید با دلایل قانونی، دعوای خلع ید غاصبانه را شرح دهد.

خلع ید امانی: در دعواهای خلع ید امانی، یک قرارداد بین دو طرف نوشته می‌شود تا دو طرف قرارداد با توافق کامل شروط  یکدیگر را قبول کنند و طبق آن قراردادی که نوشته می‌شود رابطه حقوقی و قانونی خود را شروع کنند. با این روش و طبق این قرارداد، می‌توان کارها را با کمال آرامش پیش برد، مگر زمانی که موعد قرارداد به اتمام برسد و شخص تصرف کننده طبق معمول به تصرفات خود ادامه دهد. در این صورت می‌توان علیه آن شخص، دعوای خلع ید امانی مطرح کرد.

خلع ید مشاعی: ملک مشاع، به ملکی گفته می‌شود که به طور هم زمان چندین نفر  نسبت به آن حق مالکیت پیدا می‌کنند و تمامی آن‌ها در تک تک اجزای ملک سهیم می‌باشند. به همین خاطر هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند بدون رضایت دیگری در ملک تصرف مادی داشته باشند. دعاوی خلع ید مشاعی زمانی مطرح خواهد شد که یکی از آن  مالکین و یا شخص ثالثی به غیر مالکین، اقدام به تصرف غیر مجاز در ملک مشاع کند. در مواقعی که تصرف کننده غیر قانونی، مالک باشد، دیگر مالکین و در مواقعی که شخص ثالث باشد، هر یک از مالکین می‌توانند اقامه دعوای خلع ید ملک مشاع را انجام دهند.

تخلیه مستاجر : زمانی که  تصرف بر مبنای قرارداد اجاره ایجاد شده باشد و بعد از آن به طور غیر قانونی ادامه یابد، بعدا به هیچ عنوان نمی‌توان دعوای خلع ید را مطرح کرد. در آن موقع باید دعاوی تخلیه ید را شرح داد. دعوای تخلیه ید و یا تخلیه فوری ملک مربوط به مواقعی می‌باشد که عدم مالکیت خوانده بر ملک و همین طور قانونی بودن تصرف قبلی خوانده تشخیص  داده شده باشد  ولی  خواهان  ملک، ادعا دارد که ادامه تصرف خوانده بر ملک بر خلاف قرارداد بین آن‌ها و یا قانون می‌باشد و به همین دلیل درخواست تخلیه ملک را می‌کند . به همین خاطر هم نمی‌توان دادخواستی تحت عنوان خلع ید مستاجر تنظیم کرد، چرا که چنین درخواستی در دادگاه‌ها رد خواهد شد و برای پایان دادن به تصرف غیر قانونی مستاجر، باید دعوای تخلیه ید تنظیم کرد.

انواع خلع ید

ارکان خلع ید

برای این که صاحب ملک توانایی این را داشته باشد که دعاوی خلع ید را در دادگاه به درستی و بدون دردسر مطرح بکند، باید ارکانی را به طور دقیق رعایت کند. در غیر این صورت، فقدان یکی از این ارکان، امکان  بررسی دعوا خلع ید در دادگاه‌ها را خواهد گرفت .

اولین رکن، ثابت کردن وضعیت ید تصرف کننده است:  احراز کردن تصرف غیر قانونی خوانده بر ملک مورد نظر. کسانی که علیه آن‌ها دعاوی خلع ید صورت گرفته، باید با نیت و قصد تصرف به ملک غیر منقول وارد شده باشند. در واقع، طوری وارد آن شوند که  وارد شدن آن را به معنای تصرف نمودن آن دانست. اما مواقعی که تصرف کننده به معنای دیگری وارد ملک شود و قصد او تصرف کردن نباشد، نمی‌شود برای آن دعاوی خلع ید مطرح کرد.

دومین رکن، غیر منقول بودن ملک مورد تصرف است: همان طور که در بخش‌های فوق ذکر شد، دعاوی خلع ید را فقط در مورد اموال غیر منقول می‌توان در دادگاه‌ها ذکر کرد. به این معنا که اگر شخصی اموال منقول را نظیر اتومبیل، وسایل خانگی و موارد دیگر به صورت غیر قانونی تصرف کند، نمی‌توان دعوای خلع ید داشت.

سومین رکن، مالکیت قانونی خواهان ملک است: افرادی می‌توانند درخواست خلع ید را تسلیم دادگاه کنند که صاحب اصلی ملک باشند. چرا که در این نوع از دعواها، باید مالکیت اقامه کننده دعوا، به صورت قانونی ثابت شود. البته این را هم بدانید که  در مواقعی که مالک اصلی ملک فوت کرده باشد، ورثه او به عنوان قائم مقام قانونی می‌توانند این دعاوی را در دادگاه مطرح کنند.

چهارمین رکن، تصرف به طور غیر قانونی و یا عدوانی است: در هر زمانی که متصرف از مالک، اذن در تصرف داشته باشد، یا به صورت دیگری تصرف او مطابق قوانین باشد، دیگر نمی‌توان دعاوی خلع ید را مطرح کرد. به همین خاطر قبل از انجام هر گونه اقدامی باید از عدوانی بودن و یا غیر قانونی بودن ید تصرف کننده بر مال غیر منقول اطمینان کامل داشته باشید.

ارکان خلع ید

وکیل تخلیه ملک

احتمالا تاکنون با قرارداد اجاره و مسائل مربوط با ملک کم و بیش سر و کار داشته‌اید. ما در این قسمت می‌خواهیم کمی درباره وکیل تخلیه ملک و وظایف وکیل تخلیه ملک صحبت کنیم. اگر در این مسئله به هر دلیلی با مشکل رو به رو بشوید، برای سهولت کار و سرعت انجام آن، باید از وکیل تخلیه ملک یا وکیل ملکی بهره ببرید. در این بخش، به بررسی نحوه گرفتن حکم تخلیه، قوانین و مراحل آن پرداخته می‌شود.

وکیل تخلیه ملک

عقده اجاره نامه

شما اول باید درباره عقد قرارداد اطلاعاتی را کسب کنید. مطابق ماده قانونی ۴۶۶ قانون مدنی، عقد اجاره قراردادی محسوب می‌شود که در آن، طرف اول قرارداد مال یا ملک خود را در ازای دریافت مال یا مبلغی که تعیین می‌کنند، برای مدت مشخصی به طرف دوم  قرارداد واگذار می‌‌کند؛ بدون این که در مالکیت آن تغییری به وجود بیاید.

فسخ کردن اجاره نامه

به صورت کلی، فسخ قرارداد اجاره به معنی به هم زدن آن توسط  یک طرف است، که آن را با توجه به مقررات و ارائه دلایل قانونی انجام  می‌دهد.

دستور تخلیه ملک

اگر مدت اجاره‌ نامه‌ ملک به اتمام برسد و مستاجر از تخلیه کردن ملک خودداری کند، موجر می‌‌تواند از طریق مراحل قانونی دستور تخلیه ملک را از مراجع صلاحیت دار بگیرد و یا می‌تواند این مراحل را به وکیل تخلیه‌ ملک واگذار کند.

تفاوت تخلیه‌ ملک با خلع ید

قبل از این گفته شد که برای تخلیه ملک باید شرایطی صورت گیرد که  از جمله وجود قرارداد قانونی اجاره بین دو طرف است. امّا در طرح دعاوی برای پس گرفتن ملک، موارد دیگری هم موجود می‌باشد که در آن هیچ گونه قراردادی وجود ندارد و مالک مدعی می‌باشد که ملک توسط شخص دوم غصب شده است و در این جا، خلع ید مطرح می‌شود.

مشاوره عدل دانو

تا اینجا دانستیم که وکیل خلع ید کیست و چه وظایفی دارد. جهت تسهیل در روند دادگاه بهتر است از وکیل خلع ید مشاوره حقوقی بگیرید. وکلای مجرب مجموعه حقوقی عدل دانو آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
سوال یا دیدگاهتان را مطرح کنید

اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد و صرفا جهت اطلاع رسانی‌های بعدی است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.